24 Aralık 2012 Pazartesi

Koçum Benim!

Koçum Benim! -  Mehmet Derya Top  21/12/2012
‘’Koçum benim.Sen önden yürü.Kim tutar seni.’’
‘’Koçum şu malzemeleri boşaltıver.’’
‘’Koçum şu buzdolabını sana zahmet 8, kata çıkarıver.’’
‘’Koç gibi adamsın,taşı sıksan suyunu çıkarırsın.’’
‘’Koçlarım benim bu vatan size minnettar kalacak.’’
Bu ve buna benzer birçok güç,kuvvet,fedakarlık gerektiren işlerimizde birisine birşeyler yaptıracak isek bu ifadeleri kullanmazmıyız?
Peki kimdir bu koçlar?
Niye insanlar sırtlarına almak istemedikleri ağırlığı taşımalarını başkalarından talep ederler?Kendileri fedakarlıkta bulunmazken birilerinden fedakarlık talebinde bulunurlar .Bu fedakarlığı isterkende Koçum ifadesini, kullanırlar.
Toplumumuzda insanlar üzerlerindeki birtakım yükleri başkalarına transfer ederek o yüklerden kaçmaktadırlar.Yada kaçtıklarını sanmaktadırlar.Bu kaçıştada en çok kullanılan tanımlamalardan birisi Koçum dur.
Peki biz Yaşam Koçları da toplumun yükünü taşıyan,KHA gelenlerin içinde kalmış sıkıntılarını sırtlayıp onu onun adına taşıyanmıyız?
Öncelikle zihin ekranlarımızı çalıştırıp KHA gelmiş bir danışanımızı hayal edelim.Kafası karışık.Kafasındaki karışıklıkları sizin üzerinize yıkmaya hazır.Sizden onun adına çözüm bulmanızı bekliyor.
Sonra sürprizle karşılaşıyor.Kendi sorunlarının çözümlerinin kendisinde saklı olduğunu öğreniyor.Bunuda kendisinin bulması gerektiğini öğreniyor. Bide üstüne eylem planı yapması gerekliliği ortaya çıkmasın mı!
Eeee hani sen koçumdun benim?Ben yüklerimi sana boşaltacaktım hani?Hani o yükleride sen taşıyacaktın benim yerime?Bide tüm bunların üzerine  para mı vereceğim?
‘’Hadi o zaman koçlarım benim önümüzde zorlu bir yol var .Yürüyelim o yolda kim tutar bizi.’’

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder