15 Aralık 2012 Cumartesi

Dinlemek

Dinlemek -  Meral Çakır  15/12/2012

İnsanlar çoğunlukla karşısındakine kendi doğrularını , düşüncelerini ifade etmeye ve hatta daha da ileri giderek dayatmaya alışmışlardır. Bu sebepledir ki aralarındaki diyalog bazen yüzeysel, bazen hararetli ve tartışmaya varabilen bir boyuta geçebilmektedir.
Oysa ki yapılması gereken tek şey dinlemek.sadece ve sadece dinlemek.
Karşınızdaki insana konuşması için müsaade etmeniz, onu sadece dinlemeniz bile o kadar çok şey ifade ediyor ki karşınızdaki için.
Siz izin verince karşınızdakine , göreceksiniz ne kadar rahatlayacak ve size içini dökecek.Önyargısız ve can kulağıyla dinlediğinizde gerçek iletişimin adımlarını atmış olacaksınız.çünkü siz ona o an ben seni dinliyorum, senin anlattıklarını olduğu gibi dinliyorum ve ben seni anlıyorum. Senin yaşadıklarını ve düşüncelerini önemsiyorum, sen benim için önemlisin mesajı vermiş oluyorsunuz.
Günümüz insanı genellikle dinlemeyi pek sevmez, hep konuşmak ister , hatta hep o konuşsun herkes onu dinlesin ister. Hepimiz hep konuşmak istersek nasıl iletişim kurabiliriz ki....birilerinin dinlemesi lazım söylediklerimizi.
İşte bu yüzden konuştuklarımızın dinlenmesini istiyorsak, öncelikle biz dinlemeyi öğrenmeliyiz.ama öylesine dinlemek değil, dinliyormuş gibi yaparak değil, can kulağıyla dinlemeyi öğrenmek.
Öyle büyük bir erdemdir ki dinleyebilmek, insana sağlıklı iletişimin, sevilen,sayılan , değer verilen, takdir edilen ve tercih edilen olmanın yollarını açar . İnsanları dinledikçe , sizin de dinlendiğinizi göreceksiniz, kurulan sağlıklı iletişim size mutluluk getirecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder