23 Mart 2013 Cumartesi

Yetkin Koç'un niyet bildirim

Yetkin Koç'un niyet bildirimi -  İsmail Barış Özpazarcık    

Yetkin Bir Koç, niyet bildirimini ifade ederek Koçluğa hazır hale gelir.

Niyet bildirimi, koçluk görüşmesi öncesi ifade edilmeli ve koç tarafından içselleştirilmelidir. (Aşağıdaki metin sadece bir örnektir. Koç, kendi kelimelerini kullanarak kendi niyet metnini oluşturabilir)

Şu anda, Yetkin bir koç olarak, beden-zihin sistemimi koçluk görüşmesine hazır hale getiriyorum.

Öz varlığımla, öz potansiyelimin farkına varıyor; insani vasıflarımı, bütünlük alanında fayda sağlayacak şekilde ifade etmeye yöneliyorum.

Beden-zihin sistemim, koçluk süreci boyunca koçluk hizmeti alan ile uyumlu bir işbirliğine girecek. Buna izin veriyorum.

Koçluk süreci boyunca, yetkin bir koç olarak, zihnimi tamamen nötr hale getiriyorum. Serbest zihne geçerek, ön yargısız, açık bir zihinle, koçluk hizmetini vermeye hazırım.

Koçluk hizmeti alacak olan………………… adlı kişinin Öz varlığı ile tam olarak iletişim halinde olmaya niyet ediyorum. Böylece, O'nu daha derin düzeyde anlayabilecek, ve O'nun kendisini daha ileri taşımasına katkıda bulunabileceğim.

Bu süreçte, hizmet alan kişiye tüm dikkatimle odaklanacak, empatik ve bütünsel dinleme içinde kalacağım.

Yetkin bir koç olarak ayna görevi görecek; hizmet alanın Öz potansiyeli ile buluşmasına aracılık edeceğim.

Koçluk hizmeti alana "Güçlü sorular" yönelterek, O'nun Öz varlığı ile birlikte ilerlemesine ve adım atmasına yardımcı olacağım.

Hizmet alan kişinin "Bütün ve Tam" olduğunu peşinen kabul ediyor; her türlü sorunun cevabını "Öz varlığı: Bilen tarafı/Bilge tarafı" ile bağlantı kurarak ortaya koyacağına inancımı koruyorum.

Hizmet alan, Öz potansiyeli ile buluştuğunda; halletmesi gerekeni, öğrenmesi gerekeni, bulması gerekeni, çözümlemesi gerekeni,- eğer hazırsa- ve bu onun için doğru zamansa, yapabileceğinin en iyi şekliyle yapacaktır. Bunu şimdiden görüyor olmaktan dolayı kendimi iyi hissediyorum.

Yetkin bir koç olarak yapabileceğimin en iyisini yapacak, "Tam ve bütün" olan kaynak ile hareket edeceğim.

Hizmet alan kişi, koçluk süreci içinde ne söylerse söylesin, neye inanırsa inansın, nasıl davranırsa davransın, O'na yargısızca yaklaşacağım. Söylediklerinin ve yaptığı davranışlarının altında olumlu bir niyet olduğu inancımla hareket edeceğim.

Bununla birlikte; koçluk alan kişinin ifade ettiklerini tarafsızca sorgulayacak, karar ve eylemlerinin, akılcıl bir zeminde şekillenmesine güçlü sorularımla yardımcı olacağım. Hizmet alanın konuşmaya karar verdiği konu üzerinde "360 derece düşünmesi"ni sağlayacak bakış açısına kendimi açıyorum.

Bu yolda, bilincim, bilinç dışı aklım ve sezgilerim, en büyük yardımcılarımdır.

Yol arkadaşlığım boyunca, koçluk etiği ve sorumluluklarıma bağlı kalacağım ve bu kurallar çerçevesinde hareket edeceğim.

Şu anda, mevcut koçluk kimliğimle bütünleşiyorum. Öz varlığıma, bilinçli aklıma, bilinç dışı aklıma ve Koç ile Koçluk hizmeti alan kişiyi "BİZ" yapacak olan birlik alanına (Bütünsel alana) teşekkür ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder