28 Eylül 2012 Cuma

Yoga ve Esneklik -  Sibel Dev 
Yoga her şeyin bir bütünden ibaret olduğunu idrak etmemizi sağlayan bir öğretidir. Yoganın kelime anlamı “Bütünleşme” yani birleşmedir. Sağlıklı beden ve ruha sahip olmanın “Anahtarı”  dır.

Bu sefer yazımda, edindiğim deneyimlerime dayanarak kısaca ESNEKLİK den bahsedeceğim.

Yoga eğitimine yeni başladım. Hareketli bir yapım var. Dolayısıyla gün boyu vücudumda hareket halinde oluyor. Ama “Asanalara” yani egzersizlere başladığım anda esnek olmadığımı fark ettim. Elmas duruşunu yaparken bile uzun süre o pozisyonda duramıyordum. Çünkü ayak bileklerim acımaya başlıyordu.:) Tabiki yapabileceğimin en iyisini yapmaya çalışıyordum. Daha sonra sevgili yoga öğretmenim” Alper Bayraktar” şöyle dedi; “Kendinizi zorlamayın. Çünkü zihniniz buna direnç gösterecektir. Bırakın kaslarınızı esneyebildikleri yere kadar esnesinler.” Bir gün “Murdhasana” Tepe Duruşunu yapmaya başladık. Kendime inanamadım. Bacaklarım iki yana olabildiğince gergin açıldı, ayaklarım yerde düz bir şekilde , kafam yerde , ellerim ise kafamın yanında düz bir şekilde öylece duruyordum.:) Yaptığım en rahat hareketlerden biri olmuştu benim için, O anda Sevgili Alper Hocamın söylediği o cümle aklıma geldi. Evet, bırakın kaslarınızı zorlamayın, onlar ne zaman esneyeceğini çok iyi biliyor.

 O zaman anladım ki Yoga söylendiği gibi Beden, Zihin ve Ruh bütünlüğüydü.  Bedenim ve Zihnim çok güzel bir uyum içinde hiç zorlanmadan çalışmıştı. Tabiki dengede kalarak… Harika bir duygu:).:)

Sevgiyle Kalın…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder